BBC: Is Everything We Know About The Universe Wrong izle / torrent

Evrenimiz hakkında bildiğimiz her şey yanlış mı? 







"14 Milyar Yıl önce hiçbir şey yoktu.Ne yıldızlar, ne galaksiler ne gezegenler veya insanlar. Sonra birdenbire, ansızın, her şey varoluşa patladı. Evren doğdu. Bilim, gerçekte yaradılış anında cereyan edenin bu olduğunu söylüyor. Her şey, hiçbir şeyden yaratıldı. Nasıl ortaya çıktığımızın keşfi, kozmologların büyük başarısıdır. Beni oluşturan atomlar, bir zamanlar bir yıldızın içinde yaratıldı. Sadece evrenin içinde olan ben değilim, aynı zamanda evren de benim içimde. Kozmologlar, daha önce sadece rüyası görülen tuhaf ve egzotik hadiseleri ortaya sererek, evrenin en derin sırlarını açığa çıkardılar. Gece gökyüzünü şekillendirmiş hadiselerin. Fakat yeni bir kozmolog nesli, temel evren kavrayışımızı sorguluyor. Uzay ve zamanın kökenini anlamamız gerekiyor.

Gerçekte evren neye benziyordu? Bence bunlar büyük sorular. Karanlık maddenin ne olduğunu bilmek isterdim. İşin aslı, bu konuda yıllardır derin bir merak içindeyim. Daha büyük bir gerçeklik bulunup bulunmadığı hakkında meraklanmaya başladılar. Bu daha derin bir fikir için bir çeşit girizgah. Gerçekten, erken evrende meydana gelen şeyler gerçek olamayacak kadar basit. Evrenimiz hakkında bildiğimizi sandığımız her şey yanlış olabilir miydi?"





3 yorum :

çok çok iyi bi belgesel.ulumalar adına teşekkürler,uzay hakkındaki bbc horizonun diğer belgesellerine el atmanızın faydalı olacağına inanıyorum.zira çoğu horizon belgeselinin çevirisi mevcut değil.kolay gelsin:)

Yorum Gönder