WAITING FOR SUPERMAN izle

Süpermeni Beklerken:






"Hayatımın en üzücü günlerinden biri, annemin bana Süpermen'in gerçekte var olmadığını söylediği gündü. Çizgi roman okuruydum ve onları çok severdim. Çünkü varoşların en derinlerinde bile "O gelecek, ne zaman bilmiyorum ama hep gelir ve iyi insanları kurtarır" diye düşünürdünüz. Dört veya beşinci sınıftaydım bir gün çizgi roman okurken anneme "Anne, Süpermen yukarıda mıdır?" diye sormuştum ve annem de "Süpermen gerçek değil." demişti. "Ne demek gerçek değil?" dedim. "Hayır, öyle biri yok," demişti. Sonra, Noel Baba gibi gerçek dışı olduğu için ağladığımı sanmıştı. Oysa, bizi kurtaracak kadar güçlü hiç kimse gelmeyeceği için ağlıyordum."

Okullardaki eğitim sistemleri, idealizm ve metafizik sistemlerinin doğurduğu esasicilik ve daimicik modellerinin getirdiği; öğrenci merkezli bir anlayış yerine öğretmen merkezli eğitimlerin ve koşullanmaların hayata uyum sağlamakta bıraktığı bozukluklar ve öğrenme adına yetersizliklerin eleştirildiği bu yapımda, basit değişikliklerle büyük adımların atılacağı ve başarıların sağlanacağı istatiksel ve somut olarak gösteriliyor. Aynı zamanda böylesi oluşumların eğitim alanında ve sosyal yaşam ve standartlarında ne denli önemli değişiklikleri getirebileceği de izleyicinin bilgisine sunuluyor.




















1 yorum :

süper güç de olsa eğitim birçok ülkenin sorunu. faydalı bir belgeseldi kendi adıma. Teşekkürler

Yorum Gönder