THE END OF GOD? izle

A Horizon Guide To Science And Religion / Tanrının Sonu Mu? Bilim ve Dine dair Ufuk Açan Bir Kılavuz:






"1860 yılı. Darwin'in "Türlerin Kökeni" kitabını yayınlamasının üzerinden 1 yıldan az bir süre geçmişti ki, Viktoria toplumu evrim teorisinden rahatsızlık duymaya başlamıştı. Oxford'taki Doğa Tarihi Müzesi bine yakın izleyiciyle dolmuştu. Evrimin savunmasını yapmak, "Darwin'in bulldogu" olarak anılan, Thomas Huxley adında genç bir biyoloğa düşmüştü. Bilim dünyasında, dinin yerinin olmadığını düşünen yeni jenerasyondandı.

Ben bilim tarihçisiyim, burada sürdürülen bu tartışma benim için çok heyecan verici. Bilim ve din arasındaki çatışmanın kaçınılmaz olduğu ve sonsuza dek sürecek amansız bir galibiyet mücadelesi içinde oldukları genel düşüncesinin temelini oluşturdu. Bugün,150 yıl sonra görünen o ki; savaşın galibi bilim oldu. 50 yıllık bilim programlarına doğru geçmişe baktığımda sormak istiyorum: Bu modern bilim çağında tanrıya bir yer kaldı mı?"

BBC yapımı bu belgesel bu soruya cevap ararken, Richard Dawkins, Stephen Hawking ve Brian Cox gibi birçok bilim insanını da konuk ediyor.





14 yorum :

Bu filmleri part biçiminde koysanız daha sağlıklı olur düşüncesindeyim :)

part sistemi izleyici için de yükleyen için de yorucu. uzun videolarda da bağlantım yoruluyor diyorsanız; real player'ı tavsiye ederim. kısa sürede izleyeceğiniz videoyu kaynağından indirebilir ve kendi bilgisayarınızdan izleyebilirsiniz.

10. dakika civarlarında video bitiyor, devam etmiyor.

o bağlantınızdan kaynaklanan bir sorundur muhtemelen. videoda bir sorun yok.

Bu videoları bilgisayarımıza nasıl indirebiliriz?

real player programını kullanabilirsiniz. programı kurduktan sonra reset atıp, internet tarayıcınızdan izleyeceğiniz videoyu açıp oynatın. sonra sağ üstte gelen download this video sekmesine tıklayın ve kısa sürede indirip izleyin.

site harika bilim aşıklarına ve hakikati arayanlara sesleniyor.ne kadar tekdir edilseniz azdır.

site gerçektende "adsız" arkadaşımın dediği gibi biz bilim aşıkları ve hakikati arayanlar için eşsiz nitelikte, sizinle tanışmayı gerçekten çok istiyorum şöyleki ben sizin youtube hesabınızdaki krishnamurti videolarınızla ilk tanıdım sizi, krishnamurti'nin yeri bambaşkadır, beni ben yapan herşeye çok farklı bakmamı sağlayan kişidir, youtube sayfanızdan size ulaşmak istedim ama özel mesaj opsiyonunu bir türlü sayfanızda bulamadım, daha sonra blogunuzun linkinin youtube hesabınızda yazılı olduğunu farkettim ve hiç zaman kaybetmeden bende bir blogger olarak blogunuzu ziyaret ettim (an itibariyle) sitenizdeki videolarda dahil ayrıca ve özellikle ünlü bilimsel kişiliklerin ( carl sagan - albert einstein - stephen hawking- richard dawkins vb ) sözlerine yer verdiğiniz bölüm bu kişilerede ciddi anlamda bir ilgim ve hayranlığım olduğu için sizinle tanışma isteğime daha fazla güç kattı. nacizane fikrimi söylemem gerekirse tanıdığım ve araştırdığım kadarıyla dünya görüşlerimiz birbirine neredeyse birebir uyuyor ve tanışmamız durumunda sizinle gerçekten karşılıklı olarak çok faydalı bir bilgi ve fikir alışverişinde bulunabileceğimizi düşünüyorum.artık çalışmalarınızı ve araştırmalarınızı hem hayranlıkla hemde takdirle takip ediyorum ve edicemde bundan böyle sormak ayıp veya yanlış değilse size nasıl ulaşabilirim. :) saygılarımla...

iletişime geçmek için ulumalar@gmail.com adresine mail veya ulumalar'ın facebook sayfasına (facebook.com/ulumalar) mesaj yollayabilirsiniz. sevgiler...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

bana bir yaratıcının olmadığını ispatlayana bende bir yaratıcının olduğunu ispatlarım. "aramızda kalsın tanrı var" kitabını okumanızı tavsiye ederim.

real downloader dan inen video lar artık çok yavaş inmeye başladı neden acaba

ilgin için teşekkürler #Mustafa Tezcan. siteye son zamanlarda vakit ayıramaz olduk ancak kısa zamanda eskisinden çok daha aktif ve kullanışlı hale getirmeye çalışacağız. o zamana kadar herkesin sabırla beklemesini istiyoruz ;) sevgiyle...

Yorum Gönder