ZARDOZ izle






Kurgusu ve hikayesiyle tanrı yargısını ve doğumunu çok farklı bir dilde ele almış ve başarıyla işlemiş bir yapım. Zardoz; tanrının ve devamında mitosların, peygamberlerin, dinvari tarikatların doğuşuna olası bir varsayımla bakıyor. Aynı zamanda distopik bir kurguyla gelecekteki ve/veya geçmişteki yaşamlara gönderme yapıyor. 1974 yapımı bu film, 2293 yılına kurguladığı hikayesiyle de son derece özgün bir içeriğe sahip.

Diğer canlılara göre bilimsel birikim ve sosyal olarak daha ileri düzeyde evrilen bir grup kendilerini dış dünyadan izole ederek kendi yaşam alanlarını yaratırlar. Ancak yine de tarıma muhtaçtırlar, ki kendileri de bunun için çalışmak yerine dış dünyadaki ilkel insanları eğiterek tarım yapmalarını ve kendilerine sunmalarını sağlarlar. Onlar seçilmişlerdir ve onlarla kontak kuran, havada yeçekimine karşı dolaşan taştan bir kafa da tanrı rolünü üstlenmiştir. Daha birçok yönüyle ilginçliğini koruyan hikayesiyse sahibinin şu sözleriyle başlıyor:

"Ben Arthur Frayn ve de Zardoz. 300 yıldır yaşıyorum ve ölmek için can atıyorum, oysa artık ölmem olanaksız. Ben ölümsüzüm. Şimdi size gizem ve entrikalarla dolu, çok alaycı, bir o kadar da yergi yüklü öykümü anlatacağım. Öyküm, olası bir geleceğin derinliklerinde geçiyor, yani anlatacaklarım henüz olmadı. Ama olabilir. Sonunuz bana benzemesin, dikkatli olun! Bu öyküde ben, işim gereği düzmece tanrı, zevkim için de büyücü rollerini üstlendim. Merlin'i kendime örnek aldım. Ben kukla ustasıyım. Birazdan göreceğiniz pek çok karakteri ve olayı ben oynatıyorum. Oysa ben de eğlenin ve iyi vakit geçirin diye uydurulmuş bir hayal ürünüyüm. Ya siz zavallı yaratıklar, kimin marifetiyle çıktınız çamurun içinden? Yoksa tanrı da mı, gösteri dünyasına girdi?"





3 yorum :

seste kayma var. :( şu an 24. dakikadayım gerçekten filmi takip etmek çok zor.

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Yorum Gönder