Gary Yourofsky: Hayatınızda Duyabileceğiniz En iyi Konuşma izle

Best Speech You Will Ever Hear: 






Gary Yourofsky pek çok kişinin ömrü boyunca isteyebileceğinden çok daha fazla deneyim yaşadı. 10 kereden fazla tutuklandı ve yüksek güvenlikli cezaevinde 77 gün geçirdi. Bunların tümünü hayvan hakları adına yaptı. Gary tüm ülkede, aralarında Connecticut, Michigan State ve Bowling Green gibi üniversitelerinin de bulunduğu yüzlerce okulda konferanslar verdi.
 
"Bugün dünyanın unutulmuş kurbanları hakkında konuşacağız: Hayvanlar. Ve dünyanın en eski ve en güçlü bağımlılığından bahsedeceğiz: Et. Bugün inanç sistemlerinize meydan okuyacağım. Bu yüzden konuşmanın bazı bölümleri hararetli geçecek. Ama önce hemen bir uyarıyla başlayayım: Burada düşmanınız olarak bulunmuyorum."

Gary günlük yaşamınız ve beslenmeniz üzerine etkileyici bir tartışma başlatıyor. Ancak bu, öyle sıradan sağlık ve beslenme konuşmalarından çok uzak rasyonel bir mantığa ve felsefi irdelemelere dayanan, vicdanınızı sorgulamanızı sağlayan ve doğru kabul ettiklerinizi yeniden düşünmenizi isteyen bir konuşma. Bu konuşmayı izledikten sonra, karar vermeden önce bir kez daha düşünmelisiniz. 





13 yorum :

Bende aynen bu fikirlerin hepsine katılıyorum.,zaten sevgili hayvan kardeşlerimiz ile ilgili olan bölümleri atlayarak geçtim o görüntüleri normal bir şekilde izlemem mümkün değildi şu anda ağlamaklı durumdayım.Maalesef kandırıldığımızın yıllar önce farkına vardım et tüketimini en aza indirmeye gayret ettim tamamen hayatımdan çıkarmayı çok istiyorum .yumurta ve peynirin tadınıda çok severim bu gerçekleri yeni öğrendim teşekkür ederim.Yanlız biz bu vegan ürünlerini nerede bulabiliriz acaba maddi olaraktaimkanlarınızın olması gerekiyor diye düşünüyorum bu tür bir beslenme için . Bu kahraman kardeşimize katılıyorum ve tekrar soruyorum bu vegan ürünleri türkiyede bulunuyormu ?

muhakkak vegan beslenmek biraz da olsa ekonomi isteyen bir şey. ancak yine de zorunlu değil maddiyat ve aktarlarda da bulunabilir. üstelik vegan beslenmeye geçmeden önce en azından lacto vejetaryenlikle (bkz: http://tr.wikipedia.org/wiki/Vejetaryenlik) ile başlangıç yapılabilir.

Teşekkürler araştırmaya başlıyacağım.

Malum bölümleri kendimi ne kadar zorlasam da ben de izleyemedim. Et vb. hayvansal ürünleri nadiren tüketmeme rağmen ilk defa bu konuşmayı dinledikten sonra bilinçli olarak hayvan ürünlerini tüketmemeyi düşünüyorum.

Bu vesileyle size de teşekkürler, ilgili videoyu ekleyerek bu konuda da bir farkındalık oluşturmaya katkıda bulunduğunuz için.

keşke videonun soru cevap kısmınıda ekleseydiniz daha aydınlatıcı olurdu.çünkü benim eklemek istediğim bir şeyler var.

gary nin son eklediği süt çiftliği videosu insanları şaşırtmasın hayvanların kafasına levyeyle vurulması süt üretiminin bir parçası değil.ayrıca küçükken köye gittiğim yaz tatillerinden hatırladığım kadarıyla inek hem buzağısını emzirirdi hemde köylüler sütünü alırdı yani ineğin sütünün alınması için buzağının öldürülmesi gerekmiyor. bu videodaki herifte hayatın her alanında karşılaşabileceğimiz psikopatın teki bu videoyu göstererek süt içerseniz böyle olur diyen gary e bende bizim köylerde patates tarlalarını korumak için dan dun domuz avlayan köylülerin videolarını göstersem patates yemeyi bırakır mı acaba? yada tahıl arazilerinde ilaçlama yüzünden ölen böcekler için buğday yemeyi bırakırmıydı?

benzetmeleriniz günümüz dünyasından ve piyasacılığından uzak ve istisnai durumlar. öncelikle tüm dünyada piyasaya sunulan süt ve süt ürünleri sizin köydeki ineklerden sağlanmıyor. diğer yandan o kadar sömürülüyorlar ki ıslar çamaşırı sıkar gibi son damlasına kadar kurutuluyor geride yavruya bir şey kalmıyor.

domuz ve böcek örneğine gelecek olursak, hayvanların tüm yaşam alanlarını istila ederseniz elbet sonunda sizin tarlanıza girecektir. ki o size göre sizin tarlasıdır. doğada bir tek insanoğlu sahiplendiğini sadece kendine ait görmektedir. ayrıca köy hayvancılığı doğal gözükse bile o hayvanı sömürme hakkını nasıl kendinde görebiliyor. tüm canlılar arasında bir tek insanın diğer hayvanların sütünden beslendiği gibi onun öyle bir rızasının olup olmadığını da düşünmüyor.

sadece mitoslardan ve dinlerden gelen homosantrik bir inançla dünyadaki her şeyi kendi yaşamı için sömürülmeye uygun görüyor.

sevgili jufsernoh sizin bahsettiğiniz sorun sistemin sorunudur bugün maksimum kar odaklı sistem sadece hayvanları değil insanlarıda sömürmekte. (bkz.çindeki fabrika işçileri)

ben tarlaya giren hayvanı suçlamıyorum yada o hayvanı öldüren köylüyü savunmuyorum sadece patatesi yiyen insanın o hayvanın ölmesinden sorumlu tutulmaması gerektiğini söylüyorum.sonuçta o hayvanı tarladan uzak tutmak için daha insancıl yöntemler varsa(çit gibi) bu o köylünün sorumluluğudur.aynı şekilde ineklere zulüm eden adamında.ama et yiyen bir insan hayvanın ölmesinden sorumludur çünkü et yemenin koşulu hayvanın ölmesidir.

neyse anlatmak istediklerimi iyi ifade edemedim iyi günler.

söylediklerinizi anlıyorum ancak bu, belgesele karşı bir olgu olarak değil devamında paralel olarak değerlendirilmesi ve düşünülmesi gereken bir olay. evet böylesi durumlar var. bal için hem arılar hem de ayılar resmen katlediliyor. bu da yine insanoğlunun ticari veya beslenme üzerine olan açgözlülüğü yüzünden gerçekleşiyor ne yazık ki.

Ben hayvanları korumak, onlara destek olabilmek için elimden geleni hatta fazlasını yapmaya çalışan bir insanım , kışlık bir bottan başka deri bir ürünüm yok. ayda birden fazla kırmızı et 2 den fazlada beyaz et yememeye çalışıyorum. bunları yalnızca sevgimden yapıyordum ancak bu güne kadar mezbaalarda, süt üretim çiftliklerinde böylesine görüntülerin olabileceği aklının ucundan geçmemişti. özellikle süt üretimi bölümlerdeki görüntülerin 3. snyesinden sonra çığlık atarak ağlamaya başladım bu güne kadar böylesine bencil ve at gözlüğü ile baktığımı fark etmemiştim acıda olsa gerçekten önemli bir deneyim kazandım. şu saatten sonra değil et yemek süt ve süt ürünlerine yaklaşabileceğimi bile sanmıyorum.

zaten en temel sorunumuz da bu değil mi ece hanım. medya ve toplum alışkanlıklarımızın ve geleneklerimizin üstüne beyaz yalanlarla örtü örüyor ve kara gerçekleri görmemizi, üzerine düşünmemizi ve sorgulamamızı engelliyor. et yiyenlerin büyük çoğunluğu et, süt ve süt ürünleri sektörlerinin bu şekilde çalıştıklarından ve üretim yaptıklarından haberleri yok. kozmetik ürün kullananların, deri-kürk giyenlerin de. tüm bu gerçekleri tüm çıplaklığıyla gören herkes kendini bir suçlu gibi görüyor.

toplumun köhne geleneklerinden ve medyanın hegemonyasından kurtulduğumuzda daha birçok şeyin farkına varacağız.

soru cevap bölümünün alt yazısı yok?

O Allah ki, "onun üzerine binin ve onun (etinden) yeyin" diye sizin için hayvanlar var etti.
mumin suresi 79. Ayet

hiçbir din böyle bişeyi kabul etmiyor diyo sanırım bunu okumamış .

Yorum Gönder