THE FOUNTAINHEAD izle

Hayatın Kaynağı:






Çağının ilerisinde ve özgün bir mimar olan Howard Roark, tasarımlarının kabul görülmesinde sorunlar yaşamaktadır. Kimse onun cesur çizimlerini satın almak istemiyordu, ancak ödünlerine verilen teklifleri de geri çeviriyordu Howard. En son bir taş ocağında bile çalışmaya başladı ancak tasarımlarının sadece kendisine ait kalmasını istiyordu. Son bir şans ile ünlenen Howard, şimdi medyanın ve kitlelerin tepkilerine direnmek zorunda kalacaktı. Çünkü hem toplum hem medya bu ''farklı çıkıntı''yı piyasadan silmek istiyordu, her zaman yaptığı gibi.

Eserde arzu, haz, özgürlük, vicdan gibi birçok toplumsal olguya da farklı bir bakış açısıyla yaklaşılıyor. Ayn Rand'in aynı isimdeki kitabından uyarlanmış 1949 yapımı bir filmdir. Aynı zamanda ünlü Progressive Rock grubu Rush'ın 2112 albümüne de ilham kaynağı olmuştur kitap. Türkçe basımında, Sinan Çetin tanıtım yazısında kitabı şu sözlerle takdim ediyor:

''Dünya bizleri kurtarma ve bize iyilik etme aşkıyla dolu insanlar tarafından hep kana bulandı. Tarihteki bütün savaşları yürekleri iyilikle dolup taşan, kendini bir dava uğruna feda ettiğini düşünen kurtarıcılar çıkardı.

Hitler Almanları, Stalin işçileri, Mao köylüleri kurtarmak için dünyayı kana buladı. Milyonlarca insan kurtarıcıların şevkat dolu ellerinde can verdi. Onlar hep ''biz'' dediler, hiç ben deyip kendilerini düşünmediler. Ama bilim, zenginlik, hayatı kolaylaştıran, yaşanır kılan her türlü buluş, bilgi kendi çıkarları için çalışan, işini iyi yaban bencillerin eseriydi. Onlar hiçbir zaman biz olmadılar. Sadece işlerini iyi yapmaya çalıştılar ve bizlere rağmen başardılar.

Elinizdeki kitap, dünyanın fedakarlık tüccarları tarafından yok edilmemesi için bir Akıl Kalkanıdır. Ben'in bir savunucusu ve kalabalıklara karşı duram yaratıcılara verilmiş bir ödüldür. Aklın ve mantığın yolunu izlemek isteyen herkese bu rehberi takdim etmekten onur duyuyorum.''





2 yorum :

Yıllar önce kitabını okumuştum. İnanılmaz çelişkiler doğurmama sebep olan kitaplardan biridir. Filmi izlemek nasip olmamıştı.. sanırım hala olmayacak. ne yazık ki açılmıyor.

sonunda bulduğumu sanmıştım ya la... admin kardeş video patates güzel kardeşim benim. oh senin alnından öpeyim ben link kurbağa olmuş gülüm benim niye ilgilenmiyosunuz siz bakayım sitenizle?

Yorum Gönder