THE PICTURE OF DORIAN GRAY izle

Dorian Gray'in Portresi






Ruhumu bilinmeyene gönderdim.
Ölümün ötesinden iki kelam için,
Sonra sonra ruhum geri döndü.
Ve dedi ki: ''Ben, hem cennetim, hem de cehennem''

Ömer Hayyam'ın bu dizelerinin sıklıkla geçtiği Oscar Wilde'ın kitabından başarıyla uyarlanmış 1945 yapımı klasik bir film. Kitapta olduğu gibi filmde de insanın içinde barındırdığı iyilik ve kötülük teması işleniyor.

Dorian Gray çekiciliğiyle tanınan biridir ve yakın arkadaşı ressam Basil Hallward onun resmini yapmaktadır. Kendini, yüksek sınıf sanatı olan ''hiçbir şey yapmama''ya adamış Lord Henry Wotton ise Basil'in uzun zamandır neden ondan uzak olduğunu merak eder ve Basil'in evine gittiğinde o şaheser tabloyu görür. Resim Dorian Gray'in de hayranlığını kazanır. Hatta öyle ki, Dorian Dray: ''Ben yaşlansam da, bu tablo her zaman genç kalacak. Keşke başka bir yol daha olsaydı... Keşke genç kalan ben olsaydım, ve bu tablo yaşlansaydı.'' diyecekti. Ve her şey böyle başlar.






1 yorum :

yine izlemek istediklerimi izleyemeyerek hüsranla çıkıyorum buradan.

Yorum Gönder