SOFIES VERDEN izle / torrent

Sofie'nin Dünyası






Jostein Gaarder'ın aynı isimdeki romanından uyarlanmış 1999 yapımı harika bir film. Felsefe üzerine yazılmış ve kısa zamanda klasikleşmiş bu kitabın içindeki birçok fantezi betimlemesi filme aktarılmakta zorlanılmış ancak yine de hikayenin karşılığı verilmiş. Kitaptaki, genç bir kıza felsefe nasıl sevdirilir gayesini, filme de başarıyla yansıtan hikayesi, felsefenin ilk başlangıcı olarak bilgiden (episteme) yola çıkarak, varoluşçuluğa (ontoloji) kadar felsefi ve bilimsel birçok konuya ve kişilere değiniyor. Elbette kitapta geçen her ayrıntının bir filme sığdırılması zor ancak kitap ile paralel olarak, öğretici yönüyle didaktik bir niteliğe da sahip.

15. yaş gününü kutlamaya hazırlanan Sofie, posta kutusunda "Kimsin sen?" yazılı kendi adına gönderilmiş bir mektup bulur. Bu soruyu diğer sorular ve günümüze kadar uzanan bir felsefe kursu takip eder. Böylelikle uzun ama olabildiğince sürükleyici bir yolculuk da başlamış olur. Bu bilgiler ve düşünceler yağmurunda Sofie ile birlikte izleyici de yeniden keşfetmenin seyrine kapılıveriyor.

Kendine özgü kurgusu ve şaşırtmacalarıyla Jostein Gaarder, 15 yaş ve üstü herkese sadece bir felsefe tarihi sunmak değil, aynı zamanda hayatı anlamaya yönelik sorular sormanın yollarını açar.





  


8 yorum :

İzleneceklerim arasındaydı bu, ancak çok başarılı olmadığını duyduğum için vazgeçmiştim. Ama bu blogda yer aldığı için yine izleneceklerim arasına girdi.

Güveniniz için teşekkürler sevgili Hayyam. Öncelikle filmin uyarlandığı yazarın aynı isimdeki kitabını beğenmediğimi belirtmeliyim. Çünkü öğretici içeriği hep öykülere dökmüş (Sofie'nin üzerinde). Ben daha çok didaktik ama öyküsel olmayan anlatımı severim.

Diğer yandan yazar, aslında düşünceleri o yönde olmadığı halde tepki toplamamak için renk vermemeye çalışıyor. Yani bir yandan hristiyanlığın kusurlarını nasıl uydurulduğunu anlatırken diğer yandan da bir papazı oynayabiliyor. Benim beğenime girmiyor böyle kaygılar.

Kitap -dolayısıyla film- bu ve benzeri yönleriyle kusurlu görülebilir. Ancak epistemolojik içeriği, tarihi olgular ve olaylar (felsefi ya da bilimsel) üzerinde öğretici duruş sergilediği için kitabı ve filmi (kitap kadar detaya -zaman sınırından dolayı- inemese de) faydalı buluyorum.

Ancak filmi izledikten sonra da düşüncelerinizi almak isterim.

Teşekkürler...

Böyle bir güven yarattığınız için ben teşekkür ederim (: Zaten Sofie'nin Dünyası felsefeye başlayanlar için genelde önerilen bir kitaptır. Bence felsefeye daha iyi başlangıçlar da yapılabilir ama neyse...

Yakın zamanda izleyebileceğimi sanmıyorum, çünkü arşivimde bulunmuyor ve indirmem için yeterli internet imkanım yok şu an. Ancak en kısa sürede izlemeye çalışacağım.

Saygılarımla...

Evet, felsefeye yeni başlayanlar için hep tavsiye edilir bu kitap. Böyle bir tavır kişi üzerine bende ''Herhalde başka felsefe kitap okumamış'' düşüncesi yaratıyor. Ben de buna karşılık ''İnsan Nasıl İnsan Oldu'' kitabını öneriyorum. Hem aynı konular bu kitapta da işleniyor hem de daha geniş ve olaylar ve olgular daha betimleyici bir şekilde aktarılıyor.

Benzer bir durumu -dogmalaşmış ve kalıplaşmış- sosyalist ve komünist platformlarda da görebiliyoruz. Genelde ''Felsefenin Temel/Başlangıç İlkeleri'' kitabı önerilir. Ancak felsefe üzerine Karl Marx'ın ''Demokritos ile Epikouros'un Doğa Felsefelerindeki Ayırım'' adlı kitabı daha bilgilendirici ve daha yararlı olduğu halde kimse ondan söz etmez.

Her neyse... İyi seyirler diliyorum öyleyse.

Sevgilerimle...

filmi bulamıyorum yardımcı olurmusunuz

Öncelikle harcanan emeğe saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum. Maalesef link çalışmıyor. Eğer bulabilirseniz tv dizisi versiyonunu yüklemenizi isteyecektim. ilgilenirseniz sevinirim...

https://mega.nz/file/2VcACZxI#wK2k-6w1qCgAaGRqNeNe71os21ohyiDvjFHGXZTzoew
http://www.mediafire.com/file/ygoo6j1a2cb50l7/Sofie.rar/file

http://www.mediafire.com/file/5jeluiktl42jb3c/12345.rar/file

Yorum Gönder