MODERN TIMES izle / torrent

Asri Zamanlar






1930'lu yıllarda hüküm süren ''Büyük Ekonomik Buhran'' sırasında makineleşmenin de etkisi ile bozulan ekonomik ve toplumsal koşulları, artan işsizlik sorununu dile getiren bu film Charlie Chaplin'in ilk kez 1914 yılında yarattığı Küçük Serseri (Şarlo) tiplemesine dayanan son filmdir. Her filminde daha da mükemmeliyetçi olan Chaplin, "Asri Zamanlar''ı o dönem için rekor sayılabilecek bir süre olan 10 ayda çekmiş ve kurgu öncesi 100 kilometre uzunluğunda negatif film harcamıştı. Chaplin'in "Modern Times"'da komünizm propagandası yaptığı ileri sürüldüğü için film ABD'de gişede pek başarılı olamadı. 1,5 milyon dolara malolan film ancak 1 milyon dolar hasılat yaptı. Aynı nedenle Almanya ve İtalya'da da yasaklandı. Avrupa'nın geri kalanında ise çok büyük başarı kazandı. Her ne kadar filmde bazı ses ve müzik efektleri kullanılmış da olsa bu sessiz bir filmdir ve Chaplin'in çevirdiği son sessiz filmdir. Chaplin bu sessiz filmi çevirdiği tarihte sinemada ses yaklaşık 10 yıldan beri kullanılmaktaydı. Ancak Chaplin, sessiz filmlerin duyguları daha iyi yansıttığını düşünüyordu.




  


2 yorum :

İzlediniz mi bunu? İzlediyseniz, sizce Great Dictator mü, yoksa Modern Times mı daha iyi? Bakalım fikir ayrılığı yaşayacak mıyız yine (:

:) Açık söylemek gerekirse, yarısına kadar izleyebildim. filmin ortasında bağlantım koptuğu için tamamlayamadım. En yakın zamanda devamını da izleyece'm.

Ancak filmi izleyebildiğim kadarıyla çok beğendim. bu filmde Chaplin'in daha aktif olduğu ortada. ancak daha önce de belirttiğim gibi; ben şiddet, lidercilik konularında hassas olduğun için ''The Great Dictator''ü ayrı tutuyorum. Ama tavsiyeniz üzerine çok memnun kaldığımı tekrar belirteyim.

Yorum Gönder