THE GENIUS OF CHARLES DARWIN izle

Charles Darwin'in Dehası






"Bu seri, belki de şimdiye kadar insan zihninde ortaya çıkan en güçlü fikir hakkında. Fikir, doğal seçilim yoluyla evrim. Ve onu düşünen dahi Charles Darwin'di. Ben bir biyoloğum ve Darwin tüm kariyerim boyunca bana bir ilham kaynağı oldu. Onun başyapıtı "Türlerin Kökeni Üzerine", 150 yıl önce yayınlandı. Ve dünyaya bakışımızı ve onun içindeki yerimizi sonsuza kadar değiştirdi. Darwin'in yaptığı şey, tüm yaşamın karmaşıklığını ve çeşitliliğini tam olarak açıklamaktan hiç de az değildir. Hal böyleyken, herhangi birinin şu ana kadar sahip olduğu en basit fikirdir.

Bu seride, sizi, evrimin herhangi bir dinsel hikayeden çok daha zengin ve göz alıcı bir hayat görüşü önerdiğine ikna etmek istiyorum. Bu benim tanrıya inanmama sebeplerimden biri. Size, Darwin'in, gözlerimizi dünyamızın olağanüstü gerçekliğine nasıl açtığını göstermek istiyorum."

Richard Dawkins'in hazırladığı Charles Darwin’in Dehası adlı bu üç bölümlük belgesel Darwin'i ve evrimi bugünkü mikrobiyolojik ve genetik bilimin geldiği boyutuyla aydınlatıyor. Ayrıca evrim üzerine yaptığı bu bilgilendirici sunumuyla herkesin anlayabileceği bilimsel bir üslupla karşımıza çıkıyor.





Life, Darwin and Everything







The Fifth Ape






God Strikes Back

4 yorum :

Yalnız bu sadece 3. bölüm. Diğer 2 bölümü de ekleyin isterseniz (:

Uyarınız üzerine düzeltme yapılmıştır. Teşekkürler sevgili Hayyam

Bu filmi daha önce izledim. İşin ilginç yanı doğru soruları sormamamız. Darwin, Evrim teorisi'yle canlıların genetik değişimlerinin farkına vardı. Bu filmlerde de göreceğimiz gibi sadece bu açıdan Darwin insanlığa katkı yapmaktadır. Din gereksiz deyip ,bu durum pek de umrumda değil, o asıl gerçeği anlatamamaktadır. Canlılar ilk olarak nasıl oluştu, neden oluştu ve neden evrim değiştiriyor. Belki de en önemli soru o kadar canlı içinden neden insan diye bir tür oluştu yani düşünen, hayvan olduğunun farkına varan tek tür. İşte bundandır Evrim Teorisi, dini bitirememesi. Şimdilik en iyi açıklayıcı gerçeklik dindir. Şimdilik diyorum ;çünkü zamanı geldiğinde her şey açıklığa kavuşacaktır. Din bir yanılğı mıdır ? Yoksa gerçeklik mi ? bize bunu zaman gösterecektir.

Yorum Gönder